Wszystkie bestsellery
  • Baner EduVis pomoce dydaktyczne - ta sama jakość

    Baner EduVis pomoce dydaktyczne - ta sama jakość
  • Rabat
z141_1.jpg_product
  • z141_1.jpg_product
  • z141_1.jpg_product_product
  • z141_1.jpg
  • z141a-przyrzad-do-demonstracji-linii-pola-magnetycznego-w-przestrzeni.jpg

Z141 - Przyrząd do demonstracji linii pola magnetycznego w przestrzeni

Z141
360,00 zł
340,00 zł Zniżka 20,00 zł
Brutto
Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką: 360,00 zł
Ilość

Opis

Zestaw pozwala na trójwymiarową demonstrację przebiegu linii pola magnetycznego wytwarzanego przez magnesy: walcowy oraz podkowiasty. Stanowi odpowiednie uzupełnienie dla pokazów pola magnetycznego na płaszczyźnie (zestawy: Z034 i Z084).

Budowa/opis techniczny
Zestaw składa się z dwóch magnesów: walcowego (ok. 3 cm średnicy, 7 cm wysokości) i podkowiastego (ok. 8 cm rozstawu ramion, 8 cm wysokości, 2 cm szerokości) z dobrze oznaczonymi biegunami oraz dwóch stelaży o wysokości 20 cm i porównywalnych średnicach, po jednym dla każdego magnesu. Stelaże, wykonane z bezbarwnego, przezroczystego tworzywa sztucznego mają 6 i 8 ścianek pionowych (odpowiednio dla magnesu walcowego i podkowiastego), a na nich wiele (ok. 200 i ok. 400) mogących się obracać igieł magnetycznych o długości ok. 1,5 cm każda.

Działanie
Po wyjęciu z opakowania odnajdujemy w każdym stelażu ściankę ruchomą, wyciągamy ją i wstawiamy odpowiedni magnes do środka konstrukcji. Po wsunięciu ścianki otrzymujemy pełne odwzorowanie linii pola magnetycznego przez równoległe do nich ustawienie igieł magnetycznych. W ewentualnych pojedynczych przypadkach zawadzania igły o igłę poruszamy je palcem, aby pomóc w prawidłowym ustawieniu. W przypadku magnesu podkowiastego zwracamy uwagę na wyraźnie słabsze pole magnetyczne od strony grzbietu magnesu.
Po demonstracji i wyjęciu magnesów należy lekko wstrząsnąć stelażami, aby zdezorganizować ustawienie igieł (lub zrobić to, używając palców).

Wykorzystanie pomocne w realizacji podstawy programowej
III etap edukacyjny, punkt 5, podpunkty 1, 2 i 3: „Uczeń nazywa bieguny magnetyczne magnesów trwałych (...), opisuje zachowanie igły magnetycznej w obecności magnesu oraz zasadę działania kompasu oraz opisuje oddziaływanie magnesów na żelazo i podaje przykłady wykorzystania tego oddziaływania".
IV etap edukacyjny, zakres rozszerzony, punkt 8, podpunkt 1: „Uczeń szkicuje przebieg linii pola magnetycznego w pobliżu magnesów trwałych i przewodników z prądem".

Wygląd produktu na zdjęciu może odbiegać od wyglądu produktu w rzeczywistości.

Szczegóły produktu
Z141
14 Przedmioty
Nowy
16 innych produktów w tej samej kategorii:

kod produktu: Z049

Z049 - Drut z pamięcią kształtu

Odcinek drutu, który posiada pamięć kształtu. Można nadać mu dowolny kształt – zgiąć, zwinąć w sprężynkę itp. Po podgrzaniu (w ciepłej wodzie lub za pomocą suszarki do włosów) przyjmuje kształt pokazany na zdjęciu. Kształt, który „pamięta”.
Cena 29,00 zł
Więcej
W magazynie

kod produktu: Z021

Z021 - Klocki do badania siły tarcia

Zestaw składa się z trzech jednakowych klocków o wymiarach 12x12x3 cm. Każdy z klocków posiada dwa haczyki. Klocki można łączyć ze sobą lub ustawiać jeden na drugim. Za pomocą klocków z zestawu można badać, od czego zależy siła tarcia kinetycznego
Cena 58,00 zł Cena podstawowa 60,00 zł
Więcej
W magazynie

kod produktu: MSP03

MSP3 – moduł akumulatora BAT 200

Moduł akumulatora BAT 200 przeznaczony jest do zasilania modułów/łańcucha modułów niepołączonych z komputerem lub połączonych z komputerem bezprzewodowo. Zaświecenie się zielonej diody sygnalizacyjnej po naciśnięciu przycisku kontrolnego oznacza, że
Cena 400,00 zł
Więcej
W magazynie

kod produktu: C009

C009 - Szkiełka zegarkowe – 100 mm

W komplecie znajduje się 10 szkiełek zegarkowych o średnicy 100 mm. Zestaw ten może być wykorzystany na wszystkich etapach kształcenia w szkole podstawowej na lekcjach przyrody, a w szkołach gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej na lekcjach chemii i fizyki
Cena 28,00 zł
Więcej
W magazynie
Zobacz także