Wszystkie bestsellery
  • Baner EduVis pomoce dydaktyczne - ta sama jakość

    Baner EduVis pomoce dydaktyczne - ta sama jakość
RPA06-ABILI-mata_[374]_1200.jpg_1
  • RPA06-ABILI-mata_[374]_1200.jpg_1

Mata Abilix do robotów programowalnych Abilix

RPA05
299,00 zł
Brutto
Ilość

Opis

Wielozadaniowa mata edukacyjna do wykorzystania z robotami edukacyjnymi Abilix Krypton

stworzona przez grupę „Mistrzowie programowania”

1. Mata SUMO

Średnica pola walki — 80cm. Obwiednia biała.

Walka polega na spychaniu robotów o podobnych parametrach (liczba silników / waga / wykorzystane elementy konstrukcyjne itd.) poza teren maty przy jednoczesnym pozostaniu wygranego robota w jej obrębie.

2. Poruszaj się wewnątrz wyznaczonego obszaru

Możliwość wykorzystania z robotami serii Krypton posiadającymi czujnik koloru, bądź skali szarości skierowany w matę.

Robot porusza się wewnątrz czarnego pola w zaprogramowany sposób. W momencie kiedy czujnik wykryje linię graniczną, robot zatrzymuje się, wycofuje, obraca się i porusza się dalej po wy-znaczonym terenie.

3. Znajdź przedmioty i wywieź poza teren wyznaczonego obszaru.

Robot porusza się wewnątrz czarnego pola do czasu aż znajdzie szukany przedmiot. W momencie znalezienia przedmiotu wywozi go poza teren obszaru pozostając jednocześnie dalej w wyznaczo-nym polu.

4. Przejazd na określonej odległości

Lekcje programowania Abilix Krypton:

 2.1 Sterowanie silnikami. Wprowadzenie.

 2.2 Sterowanie silnikami. Ruch w linii prostej

5. Przenieś obiekt do wyznaczonego pola

Rozszerzenie lekcji 2.1, 2.2.

Za pomocą robota serii Krypton przesuń obiekt w linii prostej z wybranego miejsca na linii do zaznaczonego pola

6. Zatrzymaj się przed przeszkodą

Rozszerzenie lekcji 7.3— Zachowaj dystans

Odległość mierzona od przeszkody— do 30 cm

Przedmiot wykrywany przez robota należy umieścić w kwadratowym polu funkcyjnym.

7. Skala odcieni szarości

Lekcje w podręczniku do nauki programowania

8. Zatrzymaj się kiedy czujnik wykryje określony kolor

Lekcje w podręczniku do nauki programowania:

 6.1 Czujnik koloru. Wprowadzenie

 6.2 Czujnik koloru. Zadania

 5.3 Zatrzymaj się na linii

9. Zatrzymaj się na drugiej, trzeciej linii danego ko-loru (bądź wykonaj akcję)

10. Line follower

Lekcje w podręczniku do nauki programowania:

 5.4 Czujnik skali szarości. Najprostszy Line Follower w Scratch

Możliwość wybrania trasy—wewnętrznej lub zewnętrznej (dla jednego czujnika)

11. Rozpoznawanie kolorów

Lekcje w podręczniku do nauki programowania:

 6.1 Czujnik koloru. Wprowadzenie

 6.2 Czujnik koloru. Zadania

Do wykorzystania w wersji uproszczonej, podczas nauki korzystania z czujnika koloru, bądź wyko-rzystania dwóch robotów na jednej macie.

Robot po odczytaniu każdego z przedstawionych kolorów zatrzymuje się i wykonuje inne działa-nie programu wyznaczone dla danego odczytu koloru.

12. Obrót o daną wartość

Lekcje w podręczniku do nauki programowania:

 2.3 Sterowanie silnikami. Zwroty.

 2.4 Sterowanie silnikami. Robot Painter

Możliwość wykorzystania z robotami Abilix Krypton wykorzystującymi niezależne silniki do obrotu, wykorzystującymi enkodery do pomiaru obrotów silnika, bądź wspieranymi czujnikiem żyroskopowym. Wykorzystanie w programowaniu obrotu robota o dany kąt w prawo / lewo.

13. Wyznaczanie kierunków N, S, W, E

Możliwość wykorzystania z robotami Krypton 4, 6, 8 posiadającymi wbudowany kompas.

Do wykorzystania w programowaniu obrotu w konkretnym kierunku, w zależności od ustawienia maty względem położenia geograficznego.

14. Przejazd z wykorzystaniem obrotu o dany kąt.

Rozszerzenie lekcji:

 2.3 Sterowanie silnikami. Zwroty.

Długość trasy — 50cm.

Do wykorzystania z programami typu „Jedź w przód, wykonaj obrót o np. 120 stopni w lewo, jedź w przód 20 cm, zatrzymaj się”

15. Przeciąganie liny

Rozszerzenie lekcji:

 2.2 Sterowanie silnikami. Ruch robota w linii prostej

Roboty umieszczone są ok 10 cm. Za bocznymi czarnymi liniami. Środek liny (określony znacznikiem) znajduje się na linii środkowej. Na sygnał roboty przeciągają linę w swoją stronę.

Wygrywa robot, który jako pierwszy przesunie znacznik środka liny za czarną linię na swoim polu.

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube oraz profil Facebook:

Abilix Education Polska

Znajdziecie tam Państwo wiele instruktażowych filmiki dotyczących obsługi, budowy i programowania klocków Abilix Krypton.

Przykładowe filmy:

 Jak zaprogramować robota Abilix Krypton, aby śledził linię (line follower).

Dodatkowe materiały znajdziecie Państwo również na profilach FB i YouTube two-rzonych przez autorów naszych materiałów edukacyjnych:

Mistrzowie Robotyki

Szczegóły produktu
RPA05
1000 Przedmioty
Nowy
16 innych produktów w tej samej kategorii:

kod produktu: Z099

Z099 - Waga elektroniczna 500g/ 0.1g

Zestaw zawiera łatwą w użyciu wagę elektroniczną doskonale nadającą się do stosowania na lekcjach fizyki. Zakres ważenia wynosi 0-500 g, działka odczytowa 0,1 g, dokładność ważenia 1 g. Waga może być zasilana z baterii i ma funkcję automatycznego
Cena 95,00 zł
Więcej
W magazynie
Zobacz także