kod produktu: Z053
kod produktu: Z053
kod produktu: Z002
Pełen zestaw do doświadczeń z krążkami linowymi (blokami), kołowrotem i wielokrążkami wraz ze statywem pozwala zarówno na demonstracje przez nauczyciela jak i ilościowe doświadczenia uczniowskie. W jego skład wchodzą również linki i ciężarki, uzupełniając potrzebne elementy prowadzenia doświadczeń.
Budowa/Opis techniczny:
Statyw zestawu składa się z podstawy: płyty o wymiarach ok. 80 cm na 20 cm, trzech prętów o długości ok. 80 cm i średnicy 1 cm oraz ośmiu haczyków zakładanych na pręty i dwóch nakrętek do skręcenia prętów razem. W skład krążków wchodzi: 7 krążków pojedynczych (średnicy 5 cm, z haczykami po obu stronach), dwa zestawy z trzema krążkami każdy (trzy krążki w zestawie o średnicach ok. 5 cm, 4 cm i 3 cm) jeden pod drugim, dwa zestawy czterokrążkowe (na wspólnej osi, średnicy 5 cm) oraz kołowrotu: krążka zespolonego z trzech na wspólnej osi, o średnicach 14,5 cm, 7,5 cm, 4 cm wraz z nićmi z haczykami na każdym z nich oraz oście montowanej na jednym z prętów statywu. Odważniki zawarte w zestawie: podwieszane jeden po drugim ciężarki 4 x 50 g, 1 x 20 g, 1 x 10 g oraz odważniki szczelinowe ze wspólną zawieszką: 5 x 100 g, 3 x 50 g, 2 x 20 g, 2 x 10 g. Do dyspozycji są przygotowane również: dobrze widoczny gruby sznurek o długości ok. 5 m, dwa kawałki nici o długości ok. 1 m każdy i 4 haczyki do przymocowania na niciach.
Działanie:
Zestawiając układ należy w dwa gwintowane metalowe otwory podstawie wkręcić dwa z trzech prętów. Na ich drugie, górne końce zakończone mniejszym gwintem należy nałożyć trzeci pręt, posiadający na to specjalne otwory. Przed dokonaniem tego można na wybrane pręty nałożyć haczyki do podwieszania krążków i oś do zawieszenia kołowrotu. Po tym na oba wystające przez poziomy pręt gwinty należy nakręcić dołączone do zestawu czarne nakrętki.
Tak przygotowany do użytkowania zestaw może być wykorzystany według uznania, do demonstracji idei momentu siły (kołowrót) czy też działania maszyn prostych – sam kołowrót, krążek ruchomy, wielokrążek prosty, potęgowy lub nawet różnicowy.
Wykorzystanie zgodnie z podstawą programową:
IV etap edukacyjny, punkt 2., podpunkt 4) „Uczeń analizuje równowagę brył sztywnych, w przypadku gdy siły leżą w jednej płaszczyźnie (równowaga sił i momentów sił)".
Wygląd produktu na zdjęciu może odbiegać od wyglądu produktu w rzeczywistości.
kod produktu: Z022
kod produktu: Z059
kod produktu: Z041
kod produktu: Z019
kod produktu: Z067
kod produktu: KS01
check_circle
check_circle