Wszystkie bestsellery
  • Baner EduVis pomoce dydaktyczne - ta sama jakość

    Baner EduVis pomoce dydaktyczne - ta sama jakość
  • Rabat
z141_1.jpg_product
  • z141_1.jpg_product
  • z141_1.jpg_product_product
  • z141_1.jpg
  • z141a-przyrzad-do-demonstracji-linii-pola-magnetycznego-w-przestrzeni.jpg

Z141 - Przyrząd do demonstracji linii pola magnetycznego w przestrzeni

Z141
360,00 zł
340,00 zł Zniżka 20,00 zł
Brutto
Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką: 360,00 zł
Ilość

Opis

Zestaw pozwala na trójwymiarową demonstrację przebiegu linii pola magnetycznego wytwarzanego przez magnesy: walcowy oraz podkowiasty. Stanowi odpowiednie uzupełnienie dla pokazów pola magnetycznego na płaszczyźnie (zestawy: Z034 i Z084).

Budowa/opis techniczny
Zestaw składa się z dwóch magnesów: walcowego (ok. 3 cm średnicy, 7 cm wysokości) i podkowiastego (ok. 8 cm rozstawu ramion, 8 cm wysokości, 2 cm szerokości) z dobrze oznaczonymi biegunami oraz dwóch stelaży o wysokości 20 cm i porównywalnych średnicach, po jednym dla każdego magnesu. Stelaże, wykonane z bezbarwnego, przezroczystego tworzywa sztucznego mają 6 i 8 ścianek pionowych (odpowiednio dla magnesu walcowego i podkowiastego), a na nich wiele (ok. 200 i ok. 400) mogących się obracać igieł magnetycznych o długości ok. 1,5 cm każda.

Działanie
Po wyjęciu z opakowania odnajdujemy w każdym stelażu ściankę ruchomą, wyciągamy ją i wstawiamy odpowiedni magnes do środka konstrukcji. Po wsunięciu ścianki otrzymujemy pełne odwzorowanie linii pola magnetycznego przez równoległe do nich ustawienie igieł magnetycznych. W ewentualnych pojedynczych przypadkach zawadzania igły o igłę poruszamy je palcem, aby pomóc w prawidłowym ustawieniu. W przypadku magnesu podkowiastego zwracamy uwagę na wyraźnie słabsze pole magnetyczne od strony grzbietu magnesu.
Po demonstracji i wyjęciu magnesów należy lekko wstrząsnąć stelażami, aby zdezorganizować ustawienie igieł (lub zrobić to, używając palców).

Wykorzystanie pomocne w realizacji podstawy programowej
III etap edukacyjny, punkt 5, podpunkty 1, 2 i 3: „Uczeń nazywa bieguny magnetyczne magnesów trwałych (...), opisuje zachowanie igły magnetycznej w obecności magnesu oraz zasadę działania kompasu oraz opisuje oddziaływanie magnesów na żelazo i podaje przykłady wykorzystania tego oddziaływania".
IV etap edukacyjny, zakres rozszerzony, punkt 8, podpunkt 1: „Uczeń szkicuje przebieg linii pola magnetycznego w pobliżu magnesów trwałych i przewodników z prądem".

Wygląd produktu na zdjęciu może odbiegać od wyglądu produktu w rzeczywistości.

Szczegóły produktu
Z141
14 Przedmioty
Nowy
16 innych produktów w tej samej kategorii:

kod produktu: Z130

Z130 - Podwójny stożek

Równia pochyła utworzona z dwóch szyn, których rozstaw zmniejsza się z ich wysokością, służy do ukazania paradoksalnego ruchu \"pod górę\" dzięki sile ciężkości (środek masy). Wykazuje go bryła złożona z dwóch stożków sklejonych podstawami. Doświadcz
Cena 80,00 zł
Więcej
W magazynie

kod produktu: Z027

Z027 - Soczewki: dwuwypukła i dwuwklęsła

Zestaw zawiera dwie soczewki o średnicy 8 cm. Jedna jest soczewką dwuwypukłą, druga dwuwklęsłą. Ich ogniskowe wynoszą odpowiednio 15 cm i –24 cm (±5%). Soczewki umieszczone są na podstawkach, których wysokość można regulować.
Cena 110,00 zł
Więcej
W magazynie

kod produktu: Z115

Z115 - Zasilacz bateryjny 6 V

Jest przeznaczony do zasilania lasera w zestawie Z-85 (Zestaw do doświadczeń z optyki geometrycznej) i .przystosowany do magnetycznego mocowania na tablicy magnetycznej. W zasilaczu można stosować baterie lub akumulatory typu AA. Użycie zasilacza...
Cena 14,00 zł
Więcej
W magazynie
Zobacz także