0
0,00 zł
 x 

Twój koszyk jest pusty

Ostatnio oglądane produkty

z157
Zestaw nr 157. Wady wzroku
199,00 zł
229,00 zł
Drukuj

Zestaw nr 157. Wady wzroku

Kod produktu: Z157
Cena brutto:199,00 zł
Cena podstawowa z VAT 229,00 zł
Rabat -30,00 zł
Ilość

Zestaw ten jest rozszerzeniem Zestawu nr 85 i zawiera 5 soczewek symulujących odpowiednio soczewki : oka zdrowego, krótko- i dalekowzrocznego wraz z soczewkami korekcyjnymi. Oprócz tego w zestawie znajdują się plansze z rysunkami oka, na których dokonuje się prezentacji oraz 4 magnesy do przymocowania plansz do tablicy.

Budowa/Opis techniczny
W skład zestawu wchodzą:

  • pięć akrylowych soczewek o wysokości od 7 cm do 10 cm i grubości 2 cm, każda posiada wklejone magnesy do łatwego umocowania na tablicy,
  • trzy plansze z rysunkami oka oraz zaznaczonymi położeniami soczewek (oka oraz korekcyjnych), odpowiednio dla oka zdrowego, dalekowzrocznego i krótkowzrocznego,
  • 4 magnesy pierścieniowe o średnicy 3 cm i grubości 8 mm służące do przypięcia planszy do tablicy.

W pudełku znajdują się podpisy w ułożeniu odpowiadającym soczewkom, ponadto każda z nich od spodu posiada etykietkę identyfikacyjną.

Działanie
Po umieszczeniu ekranu z rysunkiem zdrowego oka na tablicy przy pomocy dołączonych magnesów przed rysunkiem oka pozycjonujemy źródło światła laserowego (Zestaw nr 85) z pięcioma równoległymi promieniami – ważne, aby środkowy promień pokrywał się z linią przerywaną na rysunku. Zestaw można uzupełnić o zasilacz bateryjny (zestaw nr 115) – również przystosowany do magnetycznego mocowania na tablicy magnetycznej. W zasilaczu można stosować baterie lub akumulatory typu AA. Użycie zasilacza bateryjnego zamiast zasilacza sieciowego znacznie ułatwia wykonanie doświadczeń w sytuacji, gdy w pobliżu tablicy nie ma gniazdka instalacji elektrycznej. Dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo uczniów samodzielnie wykonujących doświadczenia. 

W zaznaczonym miejscu soczewki oka umieszczamy soczewkę oznaczoną jako „oko zdrowe". Promienie w oku ogniskują się na siatkówce.

Z157 2

Z157 1 1

Dalekowzroczność: usuwamy soczewkę oka zdrowego i wymieniamy planszę na tę przeznaczoną dla oka dalekowzrocznego. Wstawiamy soczewkę oka z tą wadą optyczną w oznaczone miejsce na rysunku (czarny obrys soczewki). Obserwujemy jak promienie świetlne ogniskują się za siatkówką, co znaczy że na niej powstaje nieostry obraz.

Z157 3 1

Dodajemy przed okiem w oznaczonym (szary obrys soczewki) miejscu soczewkę skupiającą korygującą dalekowzroczność. Promienie świetlne skupiają się znów na siatkówce.

Z157 4 1
Analogicznie postępujemy z planszą i soczewkami do demonstracji krótkowzroczności.
UWAGA! Pleksiglas, z którego wykonane są soczewki łatwo można zarysować, dlatego też należy chwytać soczewki palcami za powierzchnie niezałamujące, tj. najmniejsze przeciwległe ściany.

Z157 5

Przykładowe wykorzystanie pomocne w realizacji podstawy programowej
III etap edukacyjny, punkt 7., podpunkt 8). „Uczeń wyjaśnia pojęcia krótkowzroczności i dalekowzroczności oraz opisuje rolę soczewek w ich korygowaniu".

Wygląd produktu na zdjęciu może odbiegać od wyglądu produktu w rzeczywistości.