Wszystkie bestsellery
  • Baner EduVis pomoce dydaktyczne - ta sama jakość

    Baner EduVis pomoce dydaktyczne - ta sama jakość
  • Rabat
z215-platforma-obrotowa-oraz-kolo-zyroskopowe81.jpg
  • z215-platforma-obrotowa-oraz-kolo-zyroskopowe81.jpg
  • z214-platforma-obrotowa.jpg_product
  • z213-kolo-zyroskopowe.jpg_product

Komplet Z213 + Z214. Platforma obrotowa wraz z hantelkami oraz kołem żyroskopowym (Z213+Z214)

KOM02
1 949,00 zł
1 799,00 zł Zniżka 150,00 zł
Brutto
Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką: 1 949,00 zł
Ilość

Opis

Platforma obrotowa z akcesoriami

Przeprowadź fascynujące pokazy za pomocą platfrmy, hantelek oraz koła żyroskopowego i zachwyć uczestników.

Zestaw ten pozwala na niezwykle widowiskowy pokaz zasady zachowania momentu pędu, wykorzystywanego od techniki i przemysłu po wirujące łyżwiarki figurowe. Oprócz wyraźnego efektu pokazywanego obserwatorom sam uczestnik może doświadczyć tak dużego przyspieszenia kątowego, że trudno będzie mu utrzymać równowagę – eksperyment ten na pewno urozmaici każdą lekcję na temat poruszanego zagadnienia.

Budowa/Opis techniczny:
Platforma składa się z nieruchomego, niskiego stojaka o pięciu poziomych nogach, na których znajduje się poziome łożysko oraz części obrotowej. Ta z kolei posiada na samym dole kolisty podnóżek o średnicy 45 cm wykonany z blachy ryflowanej w kolorze loga EduVisu i centralnego słupka o wysokości 45 cm i średnicy 4 cm, zwieńczonego wygodnym, antypoślizgowym siedziskiem o średnicy 33 cm. Wysokość całej platformy to 55 cm.
Do zestawu należą również dwie hantle o masie 4 kg każda, wypełnione cementem i wykończone estetycznym tworzywem sztucznym. Długość każdej z nich to 26 cm, przybliżona średnica sześciokątnego łba to 14 cm, zaś uchwyt ma długość 10 cm.

Działanie:

  • Na siedzisku platformy siada osoba poddana doświadczeniu/prezentująca doświadczenie, tak, aby jej stopy spoczywały na podnóżku. Otrzymuje ona do rąk po jednej hantli i rozpościera obciążone dłonie jak najszerzej (najdalej od ciała) w obie strony. Druga osoba, popychając jedną z dłoni wprawia siedzącą osobę w ruch obrotowy – dość wolny! Osoba siedząca przybliża powoli ciężarki do środka ciała, aż położy je na piersiach, zmniejszając tym samym moment bezwładności układu platforma-człowiek z hantlami i jednocześnie zwiększając swą prędkość kątową, w myśl zasady zachowania momentu pędu dla izolowanego (niewielki moment tarcia w łożysku) układu platforma-człowiek z hantlami.
  • Użycie platformy obrotowej wraz z kołem żyroskopowym: osoba biorąca udział w doświadczeniu siada na siedzisku platformy obrotowej i stopy stawia na pomarańczowej podstawie. Druga osoba daje jej do rąk rozkręcone szybko koło żyroskopowe, najlepiej w pozycji pionowej. Dopóki osoba siedząca na platformie nie zacznie poruszać kołem tak, aby zmienić położenie wektora momentu pędu żyroskopu, platforma się nie obraca (moment pędu układu platforma z człowiekiem i kołem w pozycji pionowej jest zerowy). Przy przechylaniu koła w jedną lub drugą stronę do pozycji poziomej pojawia się pozioma składowa momentu pędu koła, co skutkuje przeciwnym momentem pędu przekazywanym na człowieka na platformie tak, aby moment pędu całego układu pozostawał zerowy.
  • Użycie samego koła: do otworu w jednej z rączek przywiązujemy mocny sznurek (nie jest zawarty w zestawie). Podnosimy koło za sznurek – przyjmuje ono pozycję poziomą, oś zaś, wskazywana przez obie rączki, jest pionowa. Jeśli jednak rozkręcimy szybko koło w pozycji pionowej i pozwolimy mu zawisnąć na sznurku, pozostanie ono w pozycji pionowej (z osią poziomo). Wykaże ono jednocześnie ruch precesyjny i tym samym zademonstruje ruch bąka symetrycznego, jakim m.in. jest Ziemia (w jej przypadku precesja, czyli obrót osi obrotu wokół pobocznicy pewnego stożka, trwa 26 000 lat i okres ten nazywany jest rokiem platońskim).

Wykorzystanie zgodnie z podstawą programową:
IV etap edukacyjny, punkt 2., podpunkt 2), 6), 7), 8), w szczególności : „Uczeń stosuje zasadę zachowania momentu pędu do analizy ruchu".

Poniżej na filmiku znajdą Państwo przykłady zastosowania platformy obrotowej.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z materiałem video.

Wygląd produktu na zdjęciu może odbiegać od wyglądu produktu w rzeczywistości.

Szczegóły produktu
KOM02
111 Przedmioty
Nowy
16 innych produktów w tej samej kategorii:

kod produktu: Z066

Z066 - Siłomierz 2,5 N

Zestaw zawiera siłomierz o zakresie pomiarowym 0–2,5 N. Siłomierz posiada przezroczysty korpus, co umożliwia (korzystne dydaktycznie) poznanie jego wewnętrznej budowy. Znajdująca się w górnej części nakrętka pozwala na łatwą regulację wskazania „zera” na
Cena 20,00 zł
Więcej
W magazynie

kod produktu: Z067

Z067 - Siłomierz demonstracyjny 5 N

Zestaw zawiera duży, metalowy siłomierz o zakresie pomiarowym 0–5 N. Szerokość siłomierza wynosi 9 cm, długość 31 cm. Znajdująca się w górnej części śruba pozwala na łatwą regulację wskazania „zera” na skali pomiarowej. Dodatkowa skala (w gramach)
Cena 45,00 zł
Więcej
W magazynie

kod produktu: Z063

Z063 - Cylinder miarowy plastikowy 250 ml

Cylinder o objętości 250 ml wykonany jest z przezroczystego tworzywa PMP. Na ściance wytłoczona jest trwała podziałka. Wysokość cylindra wynosi 18 cm, a jego średnica wewnętrzna 5 cm. Integralną częścią cylindra jest stabilna sześciokątna podstawka.
Cena 20,00 zł
Więcej
W magazynie

kod produktu: Z051

Z051 - Cztery sześciany z różnych materiałów

Zestaw zawiera cztery klocki sześcienne (z ołowiu, mosiądzu, żelaza, aluminium) z haczykami. Klocki mogą służyć do wykonania doświadczenia „wyznaczanie gęstości różnych substancji…” (obowiązkowe w nowej podstawie programowej dla gimnazjum, wymaganie 9.1)
Cena 180,00 zł
Więcej
W magazynie

kod produktu: Z068

Z068 - Siłomierz demonstracyjny 10 N

Zestaw zawiera duży, metalowy siłomierz o zakresie pomiarowym 0–10 N. Szerokość siłomierza wynosi 9 cm, długość 31 cm. Znajdująca się w górnej części śruba pozwala na łatwą regulację wskazania „zera” na skali pomiarowej. Dodatkowa skala (w gramach)
Cena 40,00 zł
Więcej
W magazynie
Zobacz także