- Obecnie brak na stanie
kod produktu: Z002
kod produktu: Z002
kod produktu: PSD1000
kod produktu: Z053
kod produktu: PSD500
kod produktu: Z077
kod produktu: Z008
Baner EduVis pomoce dydaktyczne - ta sama jakość
Zestaw demonstracyjny zawiera elementy pozwalające na przeprowadzanie wielu doświadczeń z zakresu fizyki, a także jest bardzo pomocny w nauczaniu przyrody. Do pakietu dołączono również płytę DVD oraz instrukcję, w której można znaleźć propozycje wykorzystania doświadczeń z zestawu demonstracyjnego w odwołaniu do podstawy programowej kształcenia ogólnego - I etap edukacyjny, klasy I - III, oraz do pakietu „Chociaż mało mamy lat..." wraz z zakładanymi osiągnięciami ucznia. Tytuł doświadczenia, podstawę programową kształcenia ogólnego, zakładane osiągnięcia ucznia oraz kręgi tematyczne umieszczone zostały w tabelce znajdującej się w instrukcji.
Za pomocą zestawu demonstracyjnego można m.in.:
1. Budować obwód elektryczny.
Doświadczenie pokazuje, z jakich elementów składa się obwód elektryczny oraz jak należy je połączyć, aby mógł płynąć w nim prąd elektryczny.
2. Zaprezentować, jak działa termometr.
Do tego celu wykorzystujemy przyrząd zwany termoskopem, który umożliwia obserwację/badanie termicznej rozszerzalności cieczy oraz wykonanie skalowania przekształcającego termoskop w termometr. Termoskop zbudowany jest z cienkiej rurki zakończonej zbiorniczkiem z cieczą. Do doświadczenia potrzebne są także naczynia z wodą o różnej temperaturze. Zbiorniczek termoskopu wkładamy kolejno do naczyń z wodą i zaznaczamy każdorazowo poziom cieczy w rurce. Obserwujemy, że w cieplejszej wodzie poziom cieczy w rurce przyrządu jest wyższy. Jest to spowodowane tym, że ciecz w zbiorniczku ogrzała się i zwiększyła objętość, dlatego sięga wyżej.
3. Pokazać, jak jest zbudowany oraz jak działa filtr mechaniczny.
W doświadczeniu pokazujemy, jak oczyszczamy wodę za pomocą filtra mechanicznego, będącego elementem oczyszczalni ścieków.
4. Pokazać doświadczenie z krążkiem Newtona.
Krążek Newtona to koło podzielone na sektory o barwach tęczy, w niniejszym zestawie ma postać bączka. Wprowadzony w szybki ruch obrotowy przybiera barwę zbliżoną do białej (idealny krążek Newtona byłby biały). Jest to konsekwencją „bezwładności" siatkówki oka. Szybko następujące po sobie obrazy nie są widziane oddzielnie, ale postrzegane jako występujące jednocześnie. Takie „nałożenie się" na siebie obrazów o wszystkich barwach tęczy daje wrażenie, że krążek jest biały. Jest to proces odwrotny do rozszczepienia światła w pryzmacie lub na siatce dyfrakcyjnej. W ten sposób Newton pokazał, że światło białe jest mieszaniną fal o różnej długości (światła o różnych barwach).
Zestaw demonstracyjny zawiera jeszcze wiele innych elementów przydatnych do prezentacji doświadczeń.
Do zestawu dołączono także foliogramy.
Ich odniesienie do podstawy programowej wraz z zakładanymi osiągnięciami ucznia i kręgami tematycznymi znajduje się w tabelce.
Pliki do pobrania:
kod produktu: MSP11
kod produktu: Z013
kod produktu: Z068
kod produktu: Z081
kod produktu: Z039
kod produktu: PSD1000
check_circle
check_circle