Wszystkie bestsellery
  • Baner EduVis pomoce dydaktyczne - ta sama jakość

    Baner EduVis pomoce dydaktyczne - ta sama jakość
  • Rabat
z187.jpg
  • z187.jpg

Z187 - Równia pochyła większa

Z187
399,00 zł
375,00 zł Zniżka 24,00 zł
Brutto
Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką: 399,00 zł
Ilość

Opis

Prawie metrowej długości równia pochyła o regulowanym kącie nachylenia pozwala na wykonanie szeregu doświadczeń z ruchem jednostajnym i zmiennym, z uwzględnieniem tarcia kinetycznego lub bez, badanie tarcia statycznego i ruchu toczącego się walca. Dołączony siłomierz i zestaw obciążników pomagają w zmierzeniu lub dobraniu odpowiedniej dla danego doświadczenia siły działającej w górę równi.

Budowa/Opis techniczny:
W skład zestawu wchodzi równia, statyw i akcesoria. Równią jest belka o długości 80 cm (z naniesioną skalą długości wzdłuż niej), szerokości 10 cm, zakończona u dołu poprzecznym elementem zatrzymującym zjeżdżające obiekty, u góry zaś zaopatrzona w blok nieruchomy średnicy 4 cm o regulowanej pozycji. Z tyłu równi znajduje się otwór, w który należy włożyć metalowy pręt długości ok. 13 cm – uchwyt do statywu.
Na statyw składa się solidna żeliwna podstawa o wymiarach 21 cm x 13 cm, w którą należy wkręcić stalowy pręt statywu (50 cm długości, 1 cm średnicy) i nałożyć nań łącznik krzyżowy, do którego wpuszczamy wystający pręt z równi, tworząc możliwość dowolnej regulacji jej nachylenia.
Akcesoriami są: 2 kawałki linki (1 m długości każdy), zestaw 10 obciążników 50 g w opakowaniu, drewniany klocek o masie ok. 190 g (ok. 10 cm x 8 cm x 4 cm), zaopatrzony w 6 otworów dopasowanych do załączonych obciążników (3 na największej i 3 na średniej ścianie) i haczyk do przywiązania linki, walec drewniany o średnicy 4,5 cm i długości 8 cm i masie ok. 200 g, z dołączony zaczepem do osi oraz siłomierz rozciągany o zakresie 2,5 N i najmniejszej działce 0,05 N (wyskalowany również w gramach).


Działanie
Przykładowe zastosowania:

  • badanie współczynnika tarcia statycznego (zwiększanie kąta nachylenia równi i znalezienie takiego, przy którym ciało na niej położone zaczyna się zsuwać bądź wykorzystanie siłomierza przy różnych kątach nachylenia równi – różnych naciskach),
  • badanie siły tarcia statycznego lub kinetycznego w zależności od wielkości powierzchni trących obiektów (różne pozycje klocka) i nacisku (dodatkowe obciążanie klocka),
  • badanie ruchu jednostajnie przyspieszonego bez tarcia (z wykorzystaniem wózka i obciążeniem na lince przerzuconej przez blok) lub z uwzględnieniem tarcia (wykorzystując klocek),
  • badanie ruchu postępowego walca z poślizgiem lub bez, w dół bądź w górę równi.

Powiązane produkty: Wykorzystanie zgodnie z podstawą programową:
IV etap edukacyjny, zakres rozszerzony, punkt 1., podpunkt 8) „Uczeń wyjaśnia ruch ciał na podstawie drugiej zasady dynamiki Newtona" czy też podpunkt 12) „uczeń posługuje się pojęciem siły tarcia do wyjaśniania ruchu ciał"; punkt 2. Podpunkt 7) „Uczeń analizuje ruch obrotowy bryły sztywnej pod wpływem momentu sił"; Punkt 13. Wymagania doświadczalne „Uczeń bada ruch prostoliniowy jednostajny i zmienny (np. wyznacza przyspieszenie)".

Szczegóły produktu
Z187
4 Przedmioty
Nowy
16 innych produktów w tej samej kategorii:

kod produktu: Z038

Z038 - Koło Maxwella

Przyrząd ma postać umieszczonej na podstawce ramy o wysokości 40 cm i szerokości 28 cm. Na niej zawieszone jest ciężkie koło o średnicy 12 cm. Całość wykonana jest z metalu. Przyrząd służy do demonstracji przemiany energii potencjalnej w kinetyczną.
Cena 170,00 zł
Więcej
W magazynie
Zobacz także

kod produktu: Z021

Z021 - Klocki do badania siły tarcia

Zestaw składa się z trzech jednakowych klocków o wymiarach 12x12x3 cm. Każdy z klocków posiada dwa haczyki. Klocki można łączyć ze sobą lub ustawiać jeden na drugim. Za pomocą klocków z zestawu można badać, od czego zależy siła tarcia kinetycznego
Cena 58,00 zł Cena podstawowa 60,00 zł
Więcej
W magazynie